Google Fred Update

Google Fred Update treft vooral websites met een slecht linkprofiel!

Na eerdere Google updates als Panda, Penguin en Hummingbird, heeft Google op 8 maart 2017 Fred gelanceerd, een uitgebreide wijziging in het zoekmachine algoritme. Er zijn al dalingen gemeld van positie 20 naar 100 en enorme dalingen in het organische zoekverkeer. Google is dus meer en meer in staat om "slechte" sites te straffen.

Wie heeft er last van Google's Fred Update?

Google geeft nooit informatie over updates maar door het niet te ontkennen, laat Google eigenlijk merken dat er wel degelijk een stevige update heeft plaatsgevonden begin maart 2017. En geen kleine aanpassing aan het algoritme, hier zijn er wel 2 of 3 per dag van, maar een flinke update genaamd Fred.

Wat Fred precies inhoud is natuurlijk niet bekend. Echter heel wat SEO bedrijven merken een aanzienlijke verschuiving in de rankings bij Google. Een heftige aanpassing dus van het zoekmachine algoritme. Na heel wat zoekwerk en vergelijken door de verschillende SEO bedrijven lijkt Fred vooral invloed te hebben op websites die het niet zo nauw hebben genomen met het linkbuilding profiel. Daar waar veel ongeoorloofde technieken zijn gebruikt vallen de grootste klappen.

Google's Fred is dus een logisch vervolg op Penguin en ook gericht op het tegengaan van webspam. Sites met veel slechte externe in-links worden hard geraakt. Heeft uw site een goed gebouwd linkprofiel, dan heeft u geweldig voordeel van deze update. Alle "spammy" sites zakken als bakstenen in de rankings en dus stijgt uw site! 

Private Blog Netwerken uit de gratie

Daar waar veel SEO bedrijven in het verleden top-scores behaalden met linkbuilding via PBN's, worden de sites die hiermee in verband worden gebracht, hard geraakt. Veelal zijn dit blog sites die alleen maar gericht zijn op het verbeteren van de rankings door veel slechte kwaliteit linkjes te genereren. De combinatie van veel links vanuit PBN's, de lage kwaliteit van deze links kan dus zomaar zorgen voor een stevige (soms wel tot 90%) van uw organische bezoekers.

Ga voor kwaliteit en neem de tijd

Wanneer je een goede site hebt laten bouwen en je wilt scoren in Google, ga dan voor kwaliteit en neem de tijd. Belangrijk is om een natuurlijk linkprofiel te bouwen voor en naar jouw site. Ga je voor de "quick win" en houd je je niet aan de richtlijnen van Google, dan zakt uw site uiteindelijk in de rankings. Zoekt u kwaliteit, kom dan eens praten en wij helpen u aan een hogere ranking in Google. 

Gratis downloads