Toppositie in Google11 Stappen voor een Top 10 Positie in Google

Wanneer u ons 11 stappenplan volgt voor een Top 10 positie in Google en binnen 6 maanden heeft u dit niet behaald, krijgt u van ons uw geld terug. Zie hiervoor ook onze 10 "niet goed - geld terug" - garanties.

Wanneer u problemen heeft om hogere posities te halen, of u bent posities verloren na Google updates zoals Penguin of Hummingbird, of u nu nieuw bent op het gebied van SEO of u bent een expert, volg deze 11 stappen en u komt terug in de Top 10 bij Google. Wij hebben vele klanten die heel succesvol een Top 10 positie bij Google hebben behaald. Elke maand bestuderen en analyseren we nauwkeurig welke verschuivingen we zien in de factoren die de zoekresultaten beïnvloeden. Dit doen we voor al onze klanten en indien dit noodzakelijk is, updaten we uw campagne. Wanneer het niet nodig is, en we zijn succesvol, dan veranderen we natuurlijk niets. Verder laten we exact zien waarom sommige van onze klanten niet het resultaat hebben behaald dat zij voor ogen hadden en wat U moet doen om wel Top 10 posities te behalen bij Google in 2014.

Let op: het is van vitaal belang dat u de onderstaande 11 stappen constant volgt. Eéntje overslaan of maar half doen kan resulteren in het niet behalen van de Top 10 positie bij Google.

Short versus Long tail keywords 2Stap 1: maak een uitgebreide analyse van uw zoekwoorden en specifiek wat de kosten zijn om deze woorden te gebruiken in advertenties.

Als eerste moet u een overzicht maken van de zoekwoorden die u wilt gebruiken én van de zoekwoorden die uw concurrenten gebruiken. Deze stap is essentieel omdat u hier de niche of de zoekwoorden kunt vinden die u zich kunt veroorloven en succesvol kunt maken. Als voorbeeld: uw wilt gevonden worden op "link building" (short tail) maar na enig zoeken vindt u dat het eigenlijk een heel duur zoekwoord is dat ook al veelvuldig in gebruik is door uw concurrentie. U zou kunnen vinden dat "link building service Amsterdam" (long tail) vele malen goedkoper is om te gebruiken, weliswaar minder bezoekers zal opleveren echter wel hele gerichte bezoekers die een veel hogere doorklikratio (CTR) zullen genereren. Wanneer u de zoekwoorden (keywords) heeft geselecteerd waarmee u uw concurrentie kunt verslaan, gebruik dan onze Gratis SEO Kosten Calculator. Wilt u meer info omtrent het kiezen van de juiste zoekwoorden, kijk dan hier: 7 regels om de juiste Zoekwoorden te selecteren.

Link building planStap 2: Maak een gedegen link building plan

Iedereen kan het u zeggen: een goed plan is het halve werk. In dit geval is het zelfs zo dat u zonder plan (lukraak aanvragen van linkjes bijvoorbeeld) meer schade zult doen dan uw positie in Google zult verbeteren. Doordat we al een aantal jaar actief zijn in deze markt, het helpen van bedrijven naar Top 10 posities in Google, zijn we zeer ver gevorderd met het ontwerpen van link building plannen voor uw specifieke situatie. We nemen hierin mee: de door u geselecteerde zoekwoorden, uw concurrentie, uw website en natuurlijk het meeste belangrijke, uw budget. Met onze Gratis SEO Kosten Calculator leveren wij u een gedetailleerd plan, wanneer welke linkjes te plaatsen om, met de door u zorgvuldig geselecteerde zoekwoorden, op Top 10 Posities in Google te eindigen. En u weet het, dit alles met de "Niet goed - Geld terug" - garantie loopt u geen enkel risico!

link building in timeStap 3: Bouw uw linkprofiel zorgvuldig in tijd en PR

Wanneer u eenmaal een gedetailleerd link building plan heeft, dan kunt u beginnen met het aanvragen van backlinks. Maak geen haast, het moet namelijk voor Google een "natuurlijk" linkprofiel blijven. Wanneer u 1000 linkjes voor 100 euro aanvraagt (en deze worden geleverd in een zeer kort tijdsbestek en komen van websites die geen enkele relevantie hebben met uw site) dan ziet Google dit en straft u met een lagere ranking. Goedkoop wordt dan héél duurkoop. Als richtlijn nemen wij, om een natuurlijk linkprofiel te houden richting Google, bouwen wij niet meer dan 5 linkjes per dag voor een website. Het linkbuilding plan dat u van ons krijgt voorziet hier ook in. Daarnaast is het belangrijk dat u ook zorgvuldig bouwt in DA en PA ofwel begin met het aanvragen van linkjes op pagina's met mindere DA en PA. Ga pas in de maanden erna aan de slag met DA's en PA's boven de 20. Dit alles vindt u natuurlijk terug in ons link building plan dat specifiek voor u geschreven wordt. 

Zoekwoorden 4Stap 4: Zorg voor backlinks met verschillende, unieke anchorteksten en op meerdere zoekwoorden

Wanneer u een SEO - professional bent of er misschien wel één wilt worden, kijk dan eens naar deze formule voor de natuurlijke opbouw van een linkprofiel. Wanneer u geen SEO expert wilt worden maar alleen hoog wilt staan in Google, dan kunnen we u ook op een eenvoudige wijze uitleggen hoe een natuurlijk linkprofiel eruit zou moeten zien. U dient 4 eenvoudige regels te volgen voor een zo goed mogelijk resultaat: 

  1. Zorg voor backlinks met verschillende unieke anchorteksten. Voorbeeld: wanneer uw zoekwoord "link building service" is, en uw klanten komen veelal uit het Noorden van het land, dan zou u de volgende anchorteksten kunnen gebruiken om te linken naar 1 zelfde pagina: link building service Noord Nederland - Groningen link buildinge service - link building service Friesland - building backlinks Drenthe - hoge kwaliteit link building - betaalbare link building service - backlinks via link building service - etc.
  2. 25% van uw anchorteksten moet bestaan uit alleen maar de URL van uw website of zou de URL moeten bevatten. Voorbeelden: www.linkbuilding-pro.nl levert kwaliteit backlinks - www.linkbuilding-pro.nl - http://www.linkbuilding-pro.nl - linkbuidling via http://www.linkbuilding-pro.nl
  3. 25% van uw anchorteksten moet bestaan uit uw merk- of bedrijfsnaam of de naam van uw website. Voorbeelden: Linkbuilding-Pro levert hoge kwaliteit backlinks - Linkbuilding-Pro specialist in linkbuilding - linkbluilden volgens Linkbuilding-Pro - hoge kwaliteit backlinks via Linkbuilding-Pro - etc. 
  4. En om uw linkprofiel natuurlijk te houden in de ogen van Google, moet u altijd verschillende zoekwoorden gebruiken voor elke afzonderlijke linkbuilding campagne. Wel kunt u synoniemen gebruiken of woorden die er heel dicht in de buurt komen. Voorbeelden: building backlinks - link building campagne - kwaliteit link building - linkbuilding voor SEO campagne - verhoog uw positie met link building - backlinks kopen - etc. 

Pinguin 3.0 aStap 5: Gebruik de synergie die mogelijk is door de Penguin 3.0 update

Door backlinks te creeëren naar bestaande artikelen, blogs en andere media, artikelen die reeds nu al naar uw site te verwijzen, krijgt u een stuwend effect. Zorg ervoor dat deze nieuwe backlinks niet het door u veel gebruikte zoekwoord bevatten, anders herleid Google dit verkeer rechtstreeks naar uw site. Door deze losstaande, reeds naar u verwijzende artikelen en blogs te promoten, wordt de kracht waarmee zij naar uw website verwijzen steeds groter. Bovendien worden weer nieuwe zoekwoorden indirect aan uw site verbonden. Dit versterkt het natuurlijke linkprofiel wat Google zo graag ziet en waardeert. Volgens de linkprofiel formule moeten de meeste anchorteksten óf uw merk- of bedrijfsnaam bevatten, uw domeinnaam of één van uw minder belangrijke zoekwoorden bevatten. Het meest belangrijke zoekwoord (of zoekwoorden) zou er niet in voor moeten komen. 

Nieuwe backlinks naar deze artikelen versterken dan uw positie binnen Google omdat juist de minder belangrijke zoekwoorden een breder profiel laten zien. U zult dan ook gevonden worden juist op deze minder belangrijke zoekwoorden die óók in andere artikelen zullen voorkomen. Zogenaamde bijvangst !! Volg de Linkprofiel Formule (of laat onze experts dit voor u doen). Zorg ervoor dat u steeds meer verschillende maar vooral relevante websites naar uw website laat verwijzen. Om uw linkbuilding profiel natuurlijk én effectief te houden, moet u ook de rest van de 11 tips blijven volgen. 

Let op: deze synergie wordt alleen bereikt wanneer u alle 11 tips blijft volgen en het aantal backlinks significant blijft verhogen.

Content - linkbuildingStap 6: Zorg voor relevante content rondom uw backlinks

Zorg ervoor, indien mogelijk, dat uw backlinks komen uit een tekst waarin meerdere door u gebruikte zoekwoorden staan. Backlinks op deze wijze gemaakt zijn, zijn volgens Google natuurlijker, eerlijker. Wanneer deze tekst (blogs, artikelen, etc) ook de minder belangrijke zoekwoorden bevat, zal de kracht van de belangrijke backlinks alleen maar toenemen.

Domain AuthorityStap 7: Krijg backlinks van websites en pagina's met een uiteenlopende Autoriteit

Alleen maar backlinks met een hoge DA of juist alleen maar backlinks met een lage DA in uw linkprofiel vindt Google verdacht. Daarom moeten uw backlinks komen van pagina's met een verschillende autoriteit (Domain Authority). Sterker nog, de meeste van uw linkjes moeten komen van pagina's met een relatief lage domain authority om aan het natuurlijke linkprofiel volgens Google te voldoen. Ongeveer 10 tot 15% van uw backlinks kunnen komen van pagina's of websites met een Domain Authority van hoger dan 25. Wanneer uw huidige linkprofiel nu niet aan deze eisen voldoet, begin dat niet met het verwijderen van uw bestaande, verkeerde backlinks maar pas uw linkbuidling plan zodanig aan dat u kunt gaan voldoen aan de eisen voor een natuurlijk linkbuidling profiel. 

De formule voor een natuurlijk linkbuilding profiel geeft de volgende verdeling aan:

  • 36% - DA 5
  • 30% - DA 10
  • 15% - DA 15
  • 10% - DA 20
  •   5% - DA 25
  •   3% - DA 30
  •   1% - DA 35 of hoger

Homepage BacklinksStap 8: 20% van uw backlinks moeten verwijzen naar pagina's en niet naar de homepage

80% van uw backlinks moet gaan naar uw homepage. Deze regel is van groot belang voor websites met veel pagina's. Vanuit diverse onderzoeken blijkt telkens weer dat websites met deze verdeling in backlinks vele malen beter scoren dan de concurrentie. 

Onze bevindingen uit de praktijk laten zien dat ongeveer 20% van uw backlinks moeten gaan naar pagina's binnen uw website om het linkbuilding profiel natuurlijk te laten zijn voor Google. U kunt bij de downloads 3 rapporten vinden van natuurlijke en ook van niet natuurlijke linkbuilding profielen. Als voorbeeld hebben we "seventeen.com": zij hebben ongeveer 17% backlinks naar hun achterliggende pagina's en de rest naar hun homepage. "Promgirl.com" heeft 18% naar de achterliggende pagina's echter "morilee.com" heeft maar 13% naar de pagina's en de rest naar de homepage. Al deze sites hebben hele hoge posities bij Google. Wanneer we echter dieper zoeken, vinden we dat de sites met 17% en 18% het significant beter doen dan de site met maar 13% backlinks naar de achterliggende pagina's. Ook al heeft de laatste in totaal meer backlinks dan de eerste twee, voor Google is dit linkprofiel niet natuurlijk. Bekijk nog eens de linkprofiel formule.

On page SEO optimalisatieStap 9: U zult niet gevonden worden zonder on-page optimalisatie

Google vandaag is niet zoals het was enkele jaren geleden. Tegenwoordig is alleen off-page optimalisate (alleen backlinks vragen) NIET genoeg meer om een Top 10 positie te behalen in Google. Hoeveel linkjes u ook heeft, u haalt de Top 10 in Google niet zolang u uw pagina's niet elk afzonderlijk hebt geoptimaliseerd.

 

 

Werk zorgvuldig aan de volgende punten:

  • Creeer tenminste 50 pagina's met unieke contect (elke pagina moet tenminste 500 woorden bevatten). Hoe meer inhoud, hoe beter
  • Vul uw website alleen met unieke content. Update uw site zo vaak mogelijk. 
  • Zorg dat u nergens op uw site teksten hebt staan die u "geleend" hebt van andere sites. Dit is geen advies dit is pure noodzaak. Na de Panda 3.6 update worden sites met "geleende" inhoud gestraft met een lagere ranking in de zoekresultaten. En Google onthoud sites waar dubbele content staat en de factor van straffen loopt dan op. Zorg voor unieke teksten en weet u het niet zeker of u "geleende" teksten op uw website heeft staan, gebruik dan een gratis "duplicate content" checker of het programma "copyscape". Vindt u dit soort teksten, pas ze dan aan naar uw eigen woorden of verwijder ze direct. 
  • Maak een sitemap en upload deze naar Google.
  • Optimaliseer uw teksten - pagina's voor de zoekwoorden die u wilt gebruiken of laat door ons speciale landingpages / landingspagina's schrijven die geoptimaliseerd zijn voor uw specifieke zoekwoord of combinatie van zoekwoorden.

Over optimalisatieStap 10: Vermijd deze 5 SEO fouten

Sommige mensen stoppen hun linkbuilding campagne omdat ze denken dat het niet werk. Dit terwijl het in de meeste gevallen niet werkt omdat één of meer van de volgende regels niet in acht genomen zijn:

  1. Het aantal verkregen backlinks is gewoon nog niet genoeg om in de Top 10 te komen bij Google op de door u gekozen zoekwoorden. Gebruik onze Gratis SEO Kosten Calculator om uit te vinden hoeveel backlinks u werkelijk nodig heeft. Kijk pas na het verkrijgen van de benodigde backlinks of uw campagne de gewenste resultaten heeft opgeleverd. Wanneer u stopt voordat u het aantal benodigde backlinks heeft bereikt, dan is uw investering waardeloos en zonde van uw en onze tijd. 
  2. Google laat geen resultaten zien in de eerste 3 maanden omdat backlinks die jonger zijn dan 3 maanden niet worden meegenomen in de bepaling voor een Top positie in Google. Het is dus zonde van uw tijd om elke dag  te kijken naar het scherm of Google uw site al gevonden heeft. Van ons krijgt u een maandelijkse update zodat u volledig op de hoogte blijft.
  3. Uw website of pagina's kunnen "over geoptimaliseerd" zijn of zijn geweest. Voorbeelden hiervan zijn - keyword stuffing (100x uw belangrijkste zoekwoord op 1 pagina gebruiken) - cloaking (teksten verbergen achter plaatjes of teksten in het wit op een witte achtergrond plaatsen) - etc. Google straft dit, sinds de laatste updates, steeds harder.
  4. Als er nieuwe backlinks worden gebouwd, doe dit dan niet te snel. Idealiter loopt het bouwen van een natuurlijk linkprofiel gelijk met het stijgende aantal bezoekers op uw site. Worden de backlinks te snel verzameld, ziet Google dit als niet natuurlijk. Zorg er dus voor dat het aantal bezoekers op uw website geljke tred houd met het verzamelen van backlinks.
  5. Google heeft een algoritme ontworpen waarbij een vorm van psychologische druk op u wordt uitgeoefend. Wanneer u backlinks aan het verzamelen bent, zult u zien dat de resultaten van uw website zullen dalen. Echter na een maand, soms twee maanden ziet u steeds betere resultaten, vele malen beter dan in het begin. Onze Google experts, alsmede de specialisten van SEOmoz en andere platforms, hebben dit zien gebeuren. Google praat hier zelfs over in hun eigen patent 8.244.722. Dus, wanneer uw positie in Google slechter wordt direct in het begin, gaat alles eigenlijk helemaal goed. Blijf bij uw linkbuilding plan, blijf backlinks verzamelen en met een maand of twee worden uw posities vele malen beter. 

Opgeven is geen optieStap 11. Geef nooit maar dan ook nooit op voordat u het hele linkbuilding plan heeft afgerond

De grootste fout die gemaakt wordt door klanten zowel als SEO bedrijven is dat men stopt voordat het gehele linkbuilding plan is afgerond en resultaten voor u behaald. Linkbuilding met de daarbij behorende optimalisatie van uw pagina's - uw website is een lange termijn plan, een lange termijn investering. Google ziet pas uw backlinks na 3 maanden. Werk daarom tenminste 6 maar nog liever 12 maanden aan uw plan. Daarna zult u pas resultaten gaan zien in de postities bij Google. Dan bent u bezig om uw investering terug te verdienen, toch?

Daarom moet u uw linkbuilding plan in tact laten totdat het volledig uitgewerkt is. In de resultaten van SEO en linkbuilding zit er altijd een vertraging tussen de werkzaamheden op dit moment en de resultaten die nog moeten komen. Wanneer u nu de juiste backlinks koopt, zult u de resultaten pas zien over enkele maanden, niet morgen en ook niet volgende week.

Bedenk dat soms uw website positie in Google op en neer gaat. Meestal in het begin meer neer dan op. Zo werkt Google tegenwoordig, uw ranking zal regelmatig op en neer gaan, soms zelfs extreem gedurende de dag totdat u voldoende vertrouwen heeft van Google. Google hanteert een soort Google Trust Rank, een ranking waarop u alleen kunt stijgen door een een groot aantal backlinks, natuurlijke anchorteksten, een natuurljke opbouw van het linkprofiel en tijd.

Dus blijf actief met linkbuilden (of laat het ons doen voor u) totdat u de top 10, wellicht zelfs een top 3 positie heeft behaald. En maak niet de fouten die vele, vele anderen vóór u wel gemaakt hebben. Download hier het rapport met de 11 duurste fouten die 99% van de mensen maakt.  

Bonus tip12: Bonustip 

Bekijk uw resultaten en onthoud 3 dingen:

  1. U zult zien dat uw postitie in Google verbeterd door uw linkbuilding campagne echter u zult nog geen verhoging van uw bezoekers zien omdat bezoekers van Google de eigenschap hebben om alleen de bovenste 3 plaatsen aan te klikken. Kijk hiervoor maar eens bij de Google Verkeerschatter statistieken.
  2. U kunt het beste een programmaatje downloaden of installeren waarbij u uw resultaten automatisch kunt volgen tot op de eerste 150 resulaten (meestal de eerste 15 pagina's) en klik niet telkens op uw eigen advertenties.
  3. Werk aan uw linkbuilding plan (of laat ons aan uw linkbuilding plan werken) en houdt dit tenminste 6 maanden vol. We zeggen het nog maar eens: U MOET GEEN RESULTATEN VERWACHTEN OP KORTE TERMIJN. Zo werkt Google nu eenmaal niet. De beslissing nemen om te stoppen voordat er 6 maanden om zijn is de meest gemaakte fout die gemaakt wordt in SEO land. Koop 3 tot 5 linkjes per week om uiteindelijk te eindigen in de Top 10 van Google binnen 3 tot 6 maanden!

Gratis downloads